پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

 عاشوری رییس کمیته بسکتبال خیابانی از اختصاص 10 سایت خیابانی توسط شهرداری رشت، سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری رشت خبر داد

 

سرویس ورزشی موج برنا بسکتبال به عنوان یک رشته آکادمیک از در سالیان متمادی مورد توجه قرار گرفت و همچنان به نظر می رسد نیاز به فرهنگ سازی و نمایش جلوه های خاص این رشته وجود دارد . سرعت ، دقت و هوش بالای بازیکنان  این رشته آکادمیک زبان زد است و قوانین ریز آن مثل 3 ثانیه ، 5 ثانیه و 8 ثانیه نشان دهنده گواه این است که این رشته به جز سرعت و دقت و قدرت نیاز به هوش یک شطرنج باز دارد .

یکی از اتفاقات خوب و البته ماندگار دکتر رفیعی در ابتدا حضورشان در بسکتبال گیلان این بود که معتقد بود  گیلان در بسکتبال ید توانمند و طولانی دارد و از این رو باید روحی تازه در آن دمید و یکی از این راههای بازگشت امید ، همگانی کردن بسکتبال است و رسیدن به اینکه با نمایش و رساندن بسکتبال به محلات و پارکها گیلان را  باید تبدیل به (( شهر بسکتبال )) شود .

این اتفاق مهم در بسیاری از شهرهای گیلان رخ داد و تالش ، رضوانشهر ، بندرانزلی ، لاهیجان ، سیاهکل و رودسر پیشگامان این طرح بودند . در رشت هم یک تیم جوان مسیولیت سایت بسکتبال خیابانی را برعهده گرفتند و در این مدت کوتاه با حمایتهای دکتر رفیعی و همکارانش در برپایی مسابقات و توسعه بسکتبال خیابانی گامهای خوبی برداشته اند .

عاشوری ریئس کمیته بسکتبال خیابانی استان گیلان ضمن تشکر از حمایتهای همه جانبه دکتر رفیعی ، از موافقت شهرداری رشت با اختصاص  10 زمین یه این موضوع خبر داد و افزود :

در حال حاضر 4 موقعیت در رشت از سایت بسکتبال خیابانی بهره مند است ، اما در راستای تفکرات و اهداف هیات بسکتبال و شخص دکتر رفیعی به شهرداری رشت تعامل خوبی صورت گرفته و سازمان سیما ، منظر و فضای شبز شهری شهرداری محترم رشت هم طی نامه ای موافقت خود را با اختصاص 10 زمین به بسکتبال خیابانی خبر داد .

ریئس کمیته  بسکتبال خیابانی افزود : با حمایتهای شایسته و پیگیر دکتر رفیعی ما هم برای فعالیت و تلاش بیشتر ترغیب شدیم و امروز ماحصل این تلاش 10 موقعیت جدید برای 10 سایت جدید است که به شرح ذیل می باشد .

1-پارک سیمرغ منطقه یک شهرداری                               2-پارک شهر و پارک بانوان منطقه دو شهرداری

 3- پارکهای ملت ، آسیاب ،پردیسان و دیانتی منطقه سه شهرداری             4-پارک فرشتگان منطقه چهار شهرداری 

   5- پارکهای قطعه 182 و 59 مسکن مهر منطقه پنج شهرداری   

عاشوری با اشاره به اینکه مقدمات دو سایت دیگر هم فراهم شده و در انتظار تایید شهرداری هستیم افزود :

از 10 قطعه زمین ، 9 قطعه مربوط به آقایان و یک مورد هم برای بانوان خواهد بود . البته باید دوباره تکرار کنم که 2 سایت دیگر هم مقدمات آن انجام شد و امیدواریم بزودی شاهد اضافه شدن به این سایتها خواهیم بود .

ریئس کمیته بسکتبال خیابانی از همه فعالان اقتصادی هم دعوت کرد تا در تجهیز و راه اندازی این سایتها همراه هیات بسکتبال استان و کمیته خیابانی باشند .

وی افزود : با توجه به شرایط مکانی و موقعیت همگانی بودن آن تعامل صنعت ، تبلیغات و ورزش می تواند کار را برای هر دو طرف ساده تر کند .

عاشوری توسعه بسکتبال را منوط به فراگیری آن دانست و گفت : به طور میانگین روزانه غریب به 500 رهگذر و عابر به غیر از علاقمندان و دوستداران بسکتبال از آن دیدن می کنند و تمایل داریم در ساعت پر تردد کنجکاوان به تماشا و بازی بسکتبال را برای حضور در پرتاب پنالتی و یا بازی دعوت خواهیم کرد و این بهترین تبلیغ برای بسکتبال و حامیان مالی ما خواهد بود .

عاشوری در پایان از راه اندازی بسکتبال خیابانی در سنگر خبر داد و گفت :

چند روز قبل هم به سنگر سفری داشتیم و شهردار محترم سنگر هم ضمن موافقت با این موضوع قرار شد ، قطعه زمینی در پارک سنگر جهت تجهیز این امر اختصاص دهند .

دکتر رفیعی سرپرست هیات بسکتبال گیلان ، هم پس از اختصاص این 10 قعطه زمین به بسکتبال خیابانی از شهرداری رشت و معاونتهای مرتبط با این موضوع تمجید کرد و افزود :

طی رایزنی مقدماتی با بسیاری از واحدهای مرتبط استقبال و حمایت خوبی شد ، رشته های فعال زیادی هستند و شاید فضای کمتری نیاز داشته باشند ، اما توانستیم نشان دهیم علاقمندان زیادی وجود دارند که ضمن تفریح و ورزش بتوانند درعلاقمندان بیشتر ، نمایش جذابیتهای بسکتبال ، همگانی کردن یک رشته تخصصی و البته در جذب حمایت کنندگان مالی هم موثر باشند .

دکتر رفیعی از توجه و اطمینان شهرداری رشت قدردانی کرد و افزود : در این مقوله باید از حمایتهای همه اعضای شورا شهر و شهرداری رشت تشکر داشته باشیم ، خصوصا از جناب آقای سجاد محجوب در سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری رشت و همکارانشان که مسیولانه و دلسوزانه ما را حمایت کردند. (ر-621)

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna